رفتن به بالا

هفته‌نامه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی رۆژان

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • الأحد ۵ رمضان ۱۴۳۹
  • 2018 Sunday 20 May

  • هفته‌نامه روژان

    صاحب امتیاز و مدیر مسوول: سلیمان الله‌مرادی

    ..............................................................

    نشانی: سنندج - میدان آزادی - انتهای کوچه سجادی (کوچه رزان) - پلاک ۱۱۵

    کد پستی: ۳۳۹۵۳-۶۶۱۳۷

    ..............................................................

    تلفن: ۳۳۲۳۸۵۴۵-۰۸۷

    ای‌میل: info@rojanpress.com

    کانال تلگرام: rojanpress@


اوقات شرعی

  • شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
  • کد خبر : 1342
  • هفته‌نامه روژان
  • چاپ خبر : معرفی برترینهای جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

روژان: در حوزه طراحی فضا؛ رتبه سوم را طراح نمایش سکوت رنگ‌ها از مریوان، رتبه دوم را طراح نمایش آقای دلواپس از سنندح و رتبه نخست هم به طراح نمایش در بازی آخر راهی برای خروج نیست به خود اختصاص دادند.

در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره تئاتر بین المللی مریوان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد از برترین‌های این جشنواره تجلیل شد.
براساس آرای هیات داوران در بخش تئاتر آیینی در حوزه موسیقی این بخش؛ لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به آهنگ ساز گروه نمایش بونک بهینی از آمل اهدا شد.
در بخش طراحی فضا؛ ابوالفضل طبسی طراح نمایش بزم و رزم از سبزوار رتبه نخست، هیام احمدی و فرامرز غلامیان طراحان نمایش دی زنگرو از آبادان رتبه دوم و علی قاضی طراح نمایش بازبازک از مسجد سلیمان رتبه سوم را کسب کردند.
در بخش کارگردانی نمایش‌های آیینی؛ ابوالفضل طبسی کارگردان نمایش بزم و رزم از سبزوار رتبه نخست، غنچه شکوهی و محسن اردشیر کارگردانان نمایش بونک بهینی از آمل رتبه دوم و هیام احمدی و فرامرز غلامیان کارگردانان نمایش دی زنگر و از آبادان رتبه سوم را از آن خود کردند.
در حوزه تحقیق و پژوهش نمایش‌های آیینی؛ هیئت داوران هیچ اثری را شایسته تقدیر ندانست.
در بخش آزاد این دوره از جشنواره؛ رتبه اول حوزه موسیقی را احمد جعفری آهنگ ساز نمایش مستند پخش نشده میرزا از تهران کسب کرد و رتبه دوم را ماهور شیدایی‌فر آهنگ ساز نمایش دیپورت از ساری و هیئت داوران در این بخش برای رتبه سوم انتخابی نداشت.
در حوزه طراحی فضا؛ رتبه سوم را طراح نمایش سکوت رنگ‌ها از مریوان، رتبه دوم را طراح نمایش آقای دلواپس از سنندح و رتبه نخست هم به طراح نمایش در بازی آخر راهی برای خروج نیست به خود اختصاص دادند.
طراح نمایش مستند پخش نشده میرزا از تهران با رای هیئت داوران حائز رتبه نخست، طراح نمایش هاورای دارستان از مریوان رتبه دوم و طراح نمایش داستان مردم از تهران حائز رتبه سوم شدند.
در بخش بهترین بازیگر نقش زن؛ نازیلا امینی برای بازی در نمایش ویروس بدون مرز از سقز رتبه نخست را کسب کرد، مرجان کرمی بازیگر نمایش روایت پیچیده یک کلنگ زنی از تفرش رتبه دوم و مرجان قاسمی بازیگر نمایش شبیه خوانی پطرس از دهلران رتبه سوم بازیگری زن را به خود اختصاص دادند.
در بخش بهترین بازیگران مرد؛ محمد هادی عطایی و ابوالفضل صمیمی بازیگران نمایش مستند پخش نشده میرزا از تهران مشترکا رتبه نخست، میثم سرآبادانی بازیگر نمایش روایت پیچیده یک کلنگ زنی از تفرش رتبه دوم و سیوان صیدی بازیگر نمایش آقای دلواپس از سنندج هم رتبه سوم را کسب کردند.
در بخش کارگردانی نمایش‌های آزاد؛ احمد صمیمی کارگردان نمایش مستند پخش نشده میرزا از تهران رتبه اول، امید مصطفایی کارگردان نمایش در بازی آخر راهی برای خروج نیست از بوکان رتبه دوم و مهسا ابطحی کارگردان نمایش روایت پیچیده یک کلنگ زنی از تفرش رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.
در بخش پژوهش؛ مقاله مهدی مرادی و خسرو سینا به عنوان مقاله برگزیده انتخاب و ترجمه مقاله‌ای با عنوان روش تدریس انتقادی برای آموزش و مطالعات اجتماعی توسط زینب عسکری شایسته تقدیر شد.
در بخش نظرات مردمی؛ نمایش پهلوان کچل به کارگردانی علی عطایی و حامد زارعان از تهران، هاوری دارستان به کارگردانی سوران حسینی و مستند پخش نشده میرزا به کارگردانی احمد صمیمی از تهران از سوی مردم به عنوان بهترین نمایش‌ها مورد تجلیل قرار گرفتند. در پایان از هفت بازیگر خردسال نمایش کار، کودک و خیابان از مریوان، نرگس منصوری بازیگر خردسال نمایش سکوت رنگ‌ها از سنندج و یکتا احمدی بازیگر نمایش رستگاری در ساعت و آلا البرز و هلین احمدی تجلیل به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت روژان

روژان؛ روزنامه‌ای برای مردم

ضرورت وجود روزنامه در کردستان و اینکه چرا باید استان ما از وجود یک نشریه روزانه محروم بماند همواره دغدغه اینجانب در سال‌های گذشته بود؛ محرومیتی که حداقل برای اهالی فرهنگ و به خصوص رسانه دردآور می‌نمود؛ آن هم مردمانی که بر پیشانی آنان فرهنگ می‌درخشد و سابقه روزنامه‌داری را بیش از دیگران دارند. جدا از پیشینه فرهنگی این استان و نقش مطبوعات در بالابردن سطح آگاهي‌های مردم و فرهنگ عمومي نسبت به مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی كه در جامعه صورت مي‌گيرد و اینکه رسانه‌ها سهم مهمي در اطلاع‌رساني مردم خواهند داشت، استان کردستان به دلیل برخورداری از پتانسیل تجارت، بازارهای مرزی و کشاورزی از دیرباز به لحاظ اقتصادی هم یکی از استان‌های مورد توجه دولتمردان و سرمایه‌گذاران بوده است. نخبگان فرهنگی ما نقش تعیین‌کننده‌ای در حفظ فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی و احیای مرجعیت علمی کشور داشته‌اند و بی‌جهت نیست که رهبر معظم انقلاب آن را استان فرهنگی نامیدند. امروز اما پس از سال‌ها انتشار هفتگی، با کمک و یاری دوستان گرانمایه‌مان در تحریریه، انتشار اولین شماره روزنامه را با شما مردم و خوانندگان خوبمان جشن می‌گیریم و بعد از الطاف الهی، تنها امیدمان را به خوانندگان عزیزی که ما را در این راه یاری خواهند کرد، می‌بندیم. «روژان» روزنامه‌ای است مردمی و برای مردم کردستان و همه کسانی که در این استان وقت خود را برای توسعه و آبادانی کشور وقف کرده‌اند. دست همه شما را برای کمک به بهبود و پیشرفت فعالیتمان در این راه به گرمی می‌فشاریم. در نخستین شماره انتشار روژان، دوست و استاد ارجمندم جناب آقای ناصر کانی‌سانانی مقاله‌ای نوشتند و در آن به نگارنده تذکر دادند که این راه صعب و دشوار را بارها تجربه کرده‌ای و انتشار نشریه آنهم در کردستان کار مجنونان و عاشقان است! امروز بعد از انتشار 180 شماره در سخت‌ترین دوره از نظر اقتصادی می‌توانم با افتخار بگویم استاد عزیز؛ در این آزمون سخت خوشبختانه سرافراز بیرون آمدیم و ثابت کردیم که مجنون نیستیم اما عاشق چرا. البته این موفقیت حاصل نمی‌شد مگر با پشتوانه معنوی و استفاده از تجارب ایشان و اندیشه‌ی اندیشه‌ورزانی چون کاک عماد کریمیان، دکتر افراسیاب جمالی، دکتر بهروز خیریه، آقایان عباد زینبی، حسین اندان، ناصر نجفی، هژیر الله‌مرادی، آرش علیمرادی، یحیی صمدی، امید باتو، صدیق مینایی، عطا امانی، کاک احمد یاسینی (پشکو)، سرکار خانم آسو حسینی و بسیاری دیگر از همراهان که در طول پنج سال گذشته تلخی‌ها و شیرینی‌های وقایع روز جامعه را با زبان یادداشت و خبر با شما درمیان گذاشتند و نیز حمایت مخاطبینی که تذکرات و انتقاداتشان چون شهد، تلخکامی‌های حاصل از لجن‌پراکنی تاریک‌اندیشان را بر کام ما شیرین کرد و راه را برای ادامه مسیر ممکن و عزم ما را برای همپیمانی با مردم مصمم‌تر ساخت؛ اگر نبود تشویق‌ها و حمایت‌های مردم، قطعا ادامه مسیر برایمان امکان‌پذیر نبود. خرسندیم که در این مدت، هرگز به تندی سخن نگفتیم مگر مستدل و ابزار هیچ جریان و گروه سیاسی و دولتی نشدیم مگر گروه‌های ان.جی.او که خود را بخشی از ...