رفتن به بالا

روزنامه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی رۆژان

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷
  • الخميس ۱۰ جماد أول ۱۴۴۰
  • 2019 Thursday 17 January

  • روزنامه روژان

    صاحب امتیاز و مدیر مسوول: سلیمان الله‌مرادی

    ..............................................................

    نشانی: سنندج - میدان آزادی - انتهای کوچه سجادی (کوچه رزان) - پلاک ۱۱۵

    کد پستی: ۳۳۹۵۳-۶۶۱۳۷

    ..............................................................

    تلفن: ۳۳۲۳۸۵۴۵-۰۸۷

    ای‌میل: info@rojanpress.com

    کانال تلگرام: rojanpress@


اوقات شرعی

  • شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
  • کد خبر : 2301
  • هفته‌نامه روژان
  • چاپ خبر : هەژار؛ کۆڵەکەی زمانی کوردی

دەمەوێ بە نووکی قەڵەم کەسایەتی کەسێک بنووسم کە ئەگەر بڵێم کە نە تەنیا لە سەدەی بیستەم بەڵکەم لەمێژووی گەلەکەمان مرۆڤێکی بێوێنە، بلیمەتێکی تاقانە، کەڵە‌پیاوێکی سەرئامە، شاعێر، نووسەر، وەرگێڕ، مێژوونووس، توێژێنەر، شۆرشگێڕ و کوردێکی دڵپاک ئەگەر بدۆزینەوە کە هەمووی ئەو تایبەتمەندیانەی لە گەڵ خۆی ببێ کەسێک نییە بێجگە لە “عەبدولرەحمانی شەرەفکەندی” بە نازناوی “هەژار” کە تەواوی […]

دەمەوێ بە نووکی قەڵەم کەسایەتی کەسێک بنووسم کە ئەگەر بڵێم کە نە تەنیا لە سەدەی بیستەم بەڵکەم لەمێژووی گەلەکەمان مرۆڤێکی بێوێنە، بلیمەتێکی تاقانە، کەڵە‌پیاوێکی سەرئامە، شاعێر، نووسەر، وەرگێڕ، مێژوونووس، توێژێنەر، شۆرشگێڕ و کوردێکی دڵپاک ئەگەر بدۆزینەوە کە هەمووی ئەو تایبەتمەندیانەی لە گەڵ خۆی ببێ کەسێک نییە بێجگە لە “عەبدولرەحمانی شەرەفکەندی” بە نازناوی “هەژار” کە تەواوی ژیانی پڕبایەخی خۆی تەرخان کرد بۆخزمەت کردن بەگەل و نەتەوە چەوساوەکەی، لە کاتی خۆی چەکی هەڵگرت لە شاخەکانی کوردستان لە ئاستی زوڵم و نابەرابەری وه‌ستا و لە کاتێکیشدا بە پێنووسی بەهێزی بەرهەمگەلێکی خولقاند کە هەتا هەتایە وەکوو ئەستێرەیێکی پرشنگدار لە ئاسمانی شێعر و وێژەی وڵاتەکەماندا ئەدرۆشێتەوە.
من نامەوێ لێرەدا بەژیاننامە و بەرهەمەکانی مام هەژار ئاماژە بکەم بەڵام بە بۆنەی ساڵیادی کۆچی ئەو نەمرە دەمەوێ چەند خاڵێکی گرینگ لە کەسایەتی ئەو بلیمەتە بەهێزە لەم وتارە زەق بکەمەوە.
مامۆستا هەژار ۶۹ ساڵ تەمەنی کرد کەهەمووی پڕبوو لە ئەشق وخۆشەویستی بە گەلەکەی، بۆ ئەوان ژیان وتێکۆشانی کرد، بۆ ئەوان خەباتی کرد بۆ ئەوان نووسی، بۆ ئەوان دەیان ساڵ لە خێزان و منداڵەکانی دوور بوو، بۆ ئەوان غوربەت و دەربەدەریی کێشا. برسیەتی، کۆیلەتی، نامۆیی، بێخەونی هەر هەمووی بە گیان و بە دڵ قەبووڵ کرد کە بڵێ: ئێمەی کورد مێژوویکی کۆنمان هەیە، کەلتوور و ڕەسەنایەتیمان هەیە، زمانێکی دەوڵەمەندمان هەیە، مرۆڤێکی ئازامان هەیە، خاک و سروشت و چیا و زەریاو ژیار و شارستانیەتیمان ‌هەیە، دەبێ یەکگرتوو بین و خۆمان بە دونیا بناسێنین جا ئەو کاتەیە دوژمنەکانیشمان ئەناسین.
مامۆستا هەژار لەڕێگەی خزمەت کردن بەگەل و نەتەوەکەی تەنانەت بۆ ساتێکیش پشووی نەدا. ئەگەر لە بەرهەمەگەلێ کە لە دوایی ئەو
بە جێ ماوە سەرنج بدەین چ لە شێعرە، چ لە پەخشان، چ وەرگێڕان و زۆر لە تێکۆشانە ئەدەبیەکانی‌تری جێ پەنجەی ئەو کەڵە پیاوە.
لە مێژووی ئەدەبی گەلەکەمان ئەوەندە بە هێزە کە بووە بە خاوەنی رێبازێکی بە نرخ و بووەتە هۆی دەوڵەمەندتر بوونی ئەدەبیاتی نەتەوەکەمان.
ئەو پیاوە بلیمەتە سەرەڕای ئاوارەیی، غوربەت، ژیانێ پڕ لە مەینەتی و دەسکورتی، بۆ بژیوی ژیانی دەستی بۆ هەرکارێک برد جگە لە ناپیاوی و نامرۆڤایەتی؛ بەڵام هەمووی بە گیان ودڵ قەبووڵ کرد چۆنکە یەک ئامانج و یەک هیوای هەبوو ئەویش ڕووگەی نیازی کوردستانەکەی بوو. هەر ئەو ئەشق وهۆگریەی بوو کە کەسایەتی ئەوی کردبوو بە مرۆڤێکی پایە‌بەرز کە من بە “گاندیی کوردستان” یادی لێ دەکەم.
بیروباوەڕی، پێنووسی، شێعری، ئاسەوارەکانی، کۆڵنەدانی، ژیانی پڕ لە کەندولەندی ئەو پیاوە ئەم راستیەمان پێ ئەسلمێنێت کە ئەگەر ئێمەی کورد و رۆڵەکانی داهاتووی ئەم خاکە، ڕێبازێ کە ئەو گەورە پیاوە گرتبوویەبەر، بکەین بە هەوێن و دەرسی لێوەربگرین داهاتوومان ڕوونە.
بەڕاستی هەموو ئەو فاکتەرانەی کە یەک مرۆڤێکی کورد ئەبێ بیبێ لە هەست و ناخی ئەو کەڵە پیاوە بەدی ئەکرێ.
پێم خۆشە وتەکانم بە دوو بەیت لە خوالێخۆشبوو مامۆستا هەژار کۆتایی بێنم:
به کوردی ده‌ژیم به کوردی ده‌مرم
به کوردی ده‌یده‌م ورامی قه‌برم
به کوردی دیسان زیندوو ده‌بمه‌وه

له‌و دونیایش بۆ کورد تێهه‌ڵده‌چمه‌وه

 

(گەڵواخ)ئێقباڵ پایەزدان

اخبار مرتبط

نظرات

یادداشت روژان

به یاد کاک رحیم ذبیحی

هژیر الله‌مرادی انگار همین دیروز بود به دفتر روژان آمد، مانند همیشه با چهره‌ای خندان و چند ایده جدید که انجام هرکدام می‌توانست چراغی روشن فراروی نسل آینده باشد، کاک رحیم تنها یک کارگردان و فیلمساز عادی نبود. او غم مردم داشت و پشت هرکدام از آثارش می‌توان انبوهی از رنج و مرارت را دید. خود می‌گوید: غمی انسانی از من یک فیلمساز ساخت. در باره روژان نیز گفت: همان نشریه‌ای است که سالها انتظار بودنش را داشتیم. مرگ حق است اما افسوس که برای رحیم ذبیحی زود بود و طرحهایش ناتمام ماند. از تهیه فیلمی بنام «روزی، روزگاری شهرمان بانه» حرف می‌زد که نگاهی به وقایع تلخ روزهای جنگ و بمباران شهر داشت، وقایعی که بخشی از تاریخ فرهنگ پایداری کردستان را می‌توانست ثبت کند، فراخوان طرح را ما در روژان هم منتشر کردیم اما حیف که دست اجل مهلت نداد و خیلی زود روح بلندش به آسمان پرکشید و همه ما را در غم فقدان خود سوگوار کرد، روحش شاد و یادش گرامی.